Maandag 9 november Camperplek moet dicht

Wat een goede matras al niet vermag. Ondanks het aanhoudend geknal in Benidorm, ondanks de al even aanhoudende onrust van Huub, hebben we schitterend goed geslapen. Meer nog: Mieke is er met moeite voor 11 u uit te krijgen. Blij voor haar (en ook voor mezelf) want wie wilt er nu enthousiast weer naar hier komen als er een slechte matras wacht? De namen van Hugo en Agnes zijn dus weer hoog geprezen.
Net een week na de laatste zondvloed zijn we dat rotte weer alweer helemaal vergeten en hebben we een fantastische week achter de rug, met temperaturen die in de schaduw nauwelijks onder 25 C° zakten. Mieke ondervindt nu zelf tegen welk hoog tempo de dagen hier voorbij snellen. Zelfs als je een hele dag geen zinnig ding uitsteekt. Meer nog, ik heb nog altijd niet aan mijn weekendkrant kunnen beginnen en heb al drie dagen de tijd niet gevonden om eens op Facebook te kijken.
Krijg ik plots bezoek van Jean, de Waal die twee seizoenen geleden op mijn simpele vraag heel spontaan perceel 115 op Cap Blanch afstond zodat ik weer mijn vertrouwde stek kon innemen. Vorig seizoen al heeft hij zijn camper van de hand gedaan en nu overwintert hij voor het tweede jaar op een appartement in Altea.
Even later zie ik Karel, een stamgast van camperplek Costa Blanca hier op zijn scooter rondtoeren op zoek naar een plek. Het bericht dat de zaak ginder onherroepelijk dicht gaat en dat alle vaste gasten er hun biezen moeten pakken, is daar vandaag blijkbaar pas doorgedrongen terwijl heel Alfaz daar al een tiental dagen van op de hoogte is. Ook Ron en Marja wisten daar eergisteren nog helemaal niets van. Hoewel het niet direct mijn beste vriend was, vind ik het heel erg sneu voor Martin en zijn gezin. Die ziet zijn dure investering in rook opgaan. Erger nog voor de camperaars die daar al jaren de wintermaanden doorbrengen en nu een andere stek moeten vinden. Benieuwd wie er hier in de loop van de week nog komt aanwaaien.
En plots liet mijn stofzuiger het afweten. De Dyson 45 DC heeft met nooit eerder in de steek gelaten en is een schitterend werktuig met Huub in de buurt en dan vooral de haren die hij in die buurt achterlaat. Oei, is het de lader die het laat afweten? Is de stofzuiger zelf? Even terug opgezocht of het ding nog in garantie is. Juist ja, gekocht op 1 oktober 2014. Maar waar kun je daar hier mee terecht? Rabisto komt langs en denkt dat hij een winkel in Alfaz weet waar men Dyson verdeelt. Hij neemt de zooi mee en intussen zal ik de haren van Huub moeten bijeen borstelen.
Deze namiddag toch weer eens in een van mijn ouderwetse buien van boosaardige ergernis ontstoken. Heb ik hier maanden lang iedereen de oren van het hoofd gezaagd om toch maar meer vuilnisbakken te voorzien om daar de hondendrollen in te deponeren. Het is namelijk erg vervelend als je van de uitlaatweide met zo’n poepzakje tot aan de container moet lopen en nog vervelender als je dat in je eigen vuilnisbak moet kwijt raken. Goed, nu heeft campingbaas Olivier dus vuilbakken voorzien, begeleid met een niet mis te verstane boodschap in drie talen. Wat ligt er vandaag op nog geen anderhalve meter van deze bak vandaan? Juist ja, een verse hondendrol. Have some education… sommige mensen hebben dat méér nodig dan hun hond.
Daarna was het weer ‘pastis time’ aan de Place de l’Apéro.

Opvoeding meer nodig voor baasjes dan voor honden.
Opvoeding meer nodig voor baasjes dan voor honden.

Plaats een reactie