Ma 05/06 Toiletten *****

 

Afschaffen al die feestdagen met een extra weekdag er bovenop! ’s Maandags wil ik mijn krant kunnen lezen, verdorie, en om mijn kameraad Frey te parafraseren – die beweert dat er twee dingen in de wereld zijn die nooit mogen stil staan, namelijk een vrouw haar handen en een paard zijn tanden – zou ik eerder opteren voor: de laptop van een journalist en de drukpersen van een krant.

De camping heeft er een extra attractie bij gekregen, namelijk de totaal vernieuwde toiletruimte voor mannen. Daar is maanden lang aan gewerkt en nu de werkzaamheden beëindigd zijn, moet ik toch maar eens gaan kijken. Alle bewonderende oh’s en ah’s die ik van vorige bezoekers te horen kreeg, zijn volledig terecht. Dit is ***** vijf sterren werk. Maar weinig gerenommeerde hotels aan de Costa Blanca hebben zo’n kwaliteitvolle ruimte aan te bieden. Hier zou je voor je eigen plezier zo maar buikloop willen krijgen. De dames spreken met enige jaloersheid in de stem: Zo’n toiletten willen wij ook wel. Mijn enige bezwaar bestaat uit de vraag hoe lang het zal duren vooraleer de eerste de beste oelewapper het noodzakelijk vindt om de houten wanden met zijn balpen te bewerken.

Lea komt aandraven met hét middel om meteen een toldo te krijgen. Hogerop in Londres hokt een Belgisch koppel, naar hun luidruchtig gekwetter te oordelen uit het Kempense hinterland. Die kerel fietst hard roepend over de camping. “Een mes! Ik haal een mes! Ze zullen hier ondervinden dat ik niet met mij laat sollen. Niet met mij, hé! Wat denken ze hier wel!” Die vrouw van hem fietst achter hem aan, bijna huilend: “Neen, neen, neen, doe dat niet! Blijf kalm!” Even later spannen twee werklieden, met een grinnikende Alexander, een toldo over de helft van zijn standplaats. Voor de andere helft zal hij nog enkele dagen moeten wachten. Waarschijnlijk heeft die man op de receptie met geweld gedreigd als er niet meteen een schaduwdoek over zijn plek werd gespannen. Naar mijn zin weer veel té toegeeflijk, té inschikkelijk, is men daarop ingegaan. Van mij persoonlijk had die grote muil geen toldo gekregen maar net geteld 30 minuten tijd om de camping te verlaten. Gebruik van geweld, zelfs daarmee dreigen, is totaal onacceptabel.

En zo kabbelt ook deze dag weer voorbij met nog een bezoekje van de twee dames uit Villa Maja en van Alex en Francine. Is het de warmte? Is het toenemende zenuwachtigheid? Hoe dan ook, er knaagt iets en nog vòòr 21 u kruip ik in m’n bed.IMG_2701IMG_2704IMG_2703IMG_2705

 

One thought on “Ma 05/06 Toiletten *****

  1. Geweldig die nieuwe mannentoiletgroep en nu naar de volgende klus het centrale damestoilet en buiten sanitair. Wij kijken al uit naar september als we weer kunnen aanschuiven op de camping.

Geef een reactie

